Sälja?
Välkommen till en personligare mäklarbyrå,
Lisenstedt Fastighetsförmedling!

Vi erbjuder fastighetsmäklare med stor branscherfarenhet, tidsenlig utbildning och hög andel nöjda kunder då vi lever på våra egna referenser och genom att vara fristående mäklarbyrå.

Dessutom är byråns namn även grundarens efternamn vilket innebär en enorm trygghet för våra kunder, såväl köpare som säljare, då att vi är ytterst måna om vårt goda renommé och att bibehålla den för lång tid framöver då grundaren lever, bor och jobbar i staden och avser göra detta för lång tid framöver.

Hög etik och moral är något vi lever och jobbar efter men även att leverera en professionell tjänst, högt engagemang, vara personliga, positiva och vara ansvarstagande.

Sälja 1
Sälja 2
Sälja 3
Sälja 4
Sälja 5
Sälja 6

Hur går en bostadsförsäljning/fastighetsförsäljning till?

1. Värdering/Besök
En av våra mäklare kommer förbi er bostad/fastighet och tittar på skicket, förutsättningarna, utförda förbättringar och era önskemål. Ni får en muntlig värdering, råd kring försäljningen och en plan läggs upp hur försäljningen kan läggas upp för att nå resultatet. Mötet tar oftast mellan ca 45 minuter upp till 2 timmar och är kostnadsfritt utan några förpliktelser och ni får en offert av oss. 
 
2. Förberedelser
Önskar ni att vi hjälper till med försäljningen så går vi vidare till förberedelser inför försäljning. Faktainsamling påbörjas och ni förbereder bostaden för foto och ev. styling. Tid för fotografering och ev. styling bokas in.
 
3. Styling
Önskas styling så har vi ett eget lager vi kan använda oss utav och för mer omfattande projekt har vi samarbetspartner. 
 
4. Fotografering och ev. filmning
En av våra handplockade fotografer kommer och tar in- och utvändiga foton samt ev. drönarfilm.
 
5. Korrekturläsning annons och marknadsföring påbörjas
När annonsen är klar så skickas den över till er för korrekturläsning innan någon annan får ta del av annonsen. Därefter påbörjas marknadsföring, antingen enbart till kundregistret eller på den öppna marknaden.
 
6. Budgivning/förhandling & kontraktsskrivning
Vi tar hand om budgivningen och sköter även eventuell förhandling och när ni och köparen är överens om pris och övriga villkor, så träffas parterna hos oss för kontraktsskrivning och ev. överenskommelser noteras. Handpenning betalas in inom en bankvecka. 
 
7. Tillträde
Vi ombesörjer tillträdeshandlingar och sluttransaktionen på vårt kontor där nycklar och slutbetalning sker. Inga kontanter förekommer i dessa möten, utan alla transaktioner ombesörjer bankerna, vilka får instruktioner från oss.
 
8. Deklaration
Önskas deklarationshjälp av försäljningen så erbjuds även detta. Deklarationshjälpen genomförs vid två tillfällen i januari (fastighet) och vid två tillfällen i februari (bostadsrätt) året efter kontraktsskrivning.

Låter det bra?

Då är vårt förslag att ni bokar in ett hembesök hos er för värdering. 

Ring direkt!