Lisenstedt Fastighetsförmedling

Hej,

MÄKLARASSISTENT/STYLIST

01

om tjänsten

Att jobba som fastighetsmäklarassistent kombinerat med homestyling kräver att du är en stresstålig person som trivs med ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Som fastighetsmäklarassistent hos oss är du företagets kontaktperson utåt såväl mot kunder, banker som bostadsrättsföreningar men även är rösten som svarar i telefon. Vi är ett litet företag som hjälps åt med det som behöver göras, varför hjälpsamhet skall passa in på dig samt att älska att vara spindeln i nätet. Personlig mognad, ansvarstagande, representativ och framför allt att du är noggrann är några viktiga egenskaper som vi efterfrågar. Punktlig, problemlösare samt snabbtänkt är några andra egenskaper som en mäklarassistent bör besitta utöver klara av att samarbeta tajt med vår vd och övrig personal. Bra att veta är att det finns kontorshundar (allergivänliga småhundar) hos oss och att du på kontoret har sällskap av två glada och trevliga mäklare. Vi har högt i tak och skrattar dagligen på jobbet.

Vi söker dig som är en ”Hemnet”-fantast och brinner för inredning och kontorsarbete. Du är den som dina vänner ringer när de är osäkra på hur de ska inreda hemma. Du älskar inredningsmagasin och behärskar olika inredningsstilar. Vi tror även att du följer diverse Instagramkonton utöver att du eventuellt har ett själv. Du har dock en känsla för vad som fungerar ihop, vad som saknas och vad som är överflödigt. Du vet vidare hur en bostad skall möbleras för att skapa en känsla av rymd. Du behärskar utmanande samt varierande ”stilar” såsom exempelvis 90-tal. Detta kombinerat att du gillar pappersarbete, du har troligen aldrig betalt en räkning för sent och tycker det vore ”häftigt” att föra över stora belopp, då du även kommer att hantera handpenningar såväl som betalning av fakturor samt skapande av fakturor.

Du är vidare bra på att samarbeta och klarar av att hantera olika individer då du kommer springa på en och annan kund. Du är självgående och effektiv utöver en problemlösare. Du levererar inom utsatt tidsram och har ett representativt yttre, är omtyckt och fungerar i de flesta situationer. Homestagingdelen innebär att bostäder stylas upp av dig inför försäljning för att få upp värdet så mycket som möjligt. Det kräver ett stort tålamod, kunna prestera innan deadline men även att du behärskar olika individer i olika skeden i livet, då våra uppdragsgivare oftast är hemma när stylingen utförs. Jobbet kräver en kreativ sida och att du kan “se” vad som fungerar respektive inte fungerar ihop, vad som saknas såväl som vad som är överflödigt samt att du är insatt i trender.  Därutöver har du självfallet en känsla för färger och vad som kan matchas respektive inte. Homestaging är ett jobb som bjuder på överraskningar varför du bör vara snabbtänkt såväl som problemlösare. Att jobba med homestaging/homestyling kan delvis upplevas som tungt då du hämtar och placerar ut inredningsdetaljerna på egen hand, körandes företagets skåpbil som du förfogar över, men aldrig tyngre än att en person kan hantera sakerna. Att kombinera det med att jobba som mäklarassistent kräver att du behärskar att ha många bollar i luften och kunna prioritera. 

Jobbet kräver att du är pålitlig, ansvarsfull och alltid kommer i tid.

Vi ser följande personliga egenskaper som avgörande för att passa i vårt team:

1) Lättlärd – Förmågan att lära sig och tillämpa ny information.
2) Nyfikenhet – En fastighetsmäklarassistent måste vara genuint nyfiken/intresserad om våra kunder, fastighetsförmedling och dess utmaningar.
3) Historiskt duktig – vare sig som säljare, i sporter, tävlingar, utbildningar eller liknande påvisa en skärpa utöver de flesta.
4) Intelligens – En mäklarassistent måste vara en problemlösare och lära sig nya komplexa koncept snabbt.
5) Arbetsdisciplin -Proaktivt verka för att uppnå företagets vision genom att hålla en hög energinivå och daglig aktivitet.
6) Social – Då vi jobbar med människor är social kompetens ett självklart måste.
7) Noggrann – Vi hanterar människors största affärer i livet, varför noggrannhet är av yttersta vikt.            8) Kan styla bostäder – detta är en del av arbetsuppgifterna som mäklarassistent hos oss.                                                                                                                                                                                                                       Vi ser gärna att du har erfarenhet från styling och/eller en fastighetsmäklarutbildning i bakgrunden (utbildningen är ej ett krav) utöver att du brinner för att hjälpa till men även att du är en fixare ut i fingerspetsen. Du är vidare flexibel och löser det som behöver lösas. Du är trygg i dig själv och tycker om att ha en representativ roll. Du vill vidare ha ett ansvarsfullt arbete och behärskar att ha flera uppgifter igång samtidigt. Du är även en stresstålig person som trivs med ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik. Du ser vad som behöver göras och levererar i tid med ett leende på läpparna.

Krav på B-körkort.

Arbetsuppgifter:
En fastighetsmäklarassistent backar upp våra mäklare samt vd i diverse sysslor som finns runt fastighetsmäklarna men även på kontoret. Arbetsuppgifterna består exempelvis av:
*Förbereda inför kundmöten, kontraktsskrivning och tillträden
*Se till att kunderna förbereder bostäderna inför styling
*Välja ut lämpliga inredningsdetaljer från vårt lager samt styla upp bostäderna inför fotografering
*Rapportering av utlånade artiklar
*Iordningställande av lagret
*Planera in kommande stylingarna med övrig personal
*Lämna utvecklingsförslag
*Planerar styling
* Fylla på diverse kontorsmaterial inkl. hantera och planera inköp av kontorsmaterial samt inredningsdetaljer
* Hålla ordning och reda på kontoret
* Ansvara och skapa innehåll i skyltfönster
* Skapa bostadsannonser
* Hjälpa till att hålla i visningar vid behov
* Mata in kunder i registret
* Agera kontaktperson gentemot bostadsrättsföreningar samt banker
* Ta hand om Drop-in kunder på kontoret
* Svara i telefonen
* Boka in möten samt gratis värderingar
* Hjälpa kunder, spekulanter, köpare samt säljare
* Förbereda för visningar
* Skapa prospekt
* Boka stylingar och fotograferingar
* Beställa ritningar.
* Ta fram bokföringsunderlag
* Diverse kontorssysslor och så vidare

Du kommer jobba i program såsom:
Mspecs, Chrome, Gimp, Paint, Office 365, Dropbox, In Design etc.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid och 75% men periodvis 100–110%. Viss helgtjänstgörning kan förekomma och ligger då utanför ordinarie arbetstid och då utgår OB.
Obs, tjänsten kommer tillsättas omgående varför ansökan bör lämnas in snarast. Detta då vi gärna ser en infasningstid där ni jobbar parallellt med nuvarande person.
START:
Tjänsten tillsätts omgående
OMFATTNING:
Tillsvidareanställning, garanterad 75 %
ARBETSTIDER:
Kontorstid, vardagar efter schema. Viss helgtjänst förekommer efter överenskommelse.
PLATS:
Vårt kontor i Trollhättan, dock utförs stylingarna där våra uppdrag är, normalt inom Trollhättans kommun men även (dock ej uteslutande) Vänersborgs kommun samt Lilla Edets kommun varför du skall vara beredd på att jobba utanför kommungränsen.
LÖN:
Timlön enl. överenskommelse.
Krav på körkort:
Ja, B-körkort.
SISTA ANSÖKNINGSDATUM:
Ansökningarna behandlas kontinuerligt varför tjänsten bör sökas omgående.
Om företaget:
Vi ser oss som Trollhättans mest nytänkande och servicetänkande mäklarbyrå med en bred mäklartjänst. Vi var bland annat först i Trollhättan med proffsbilder, exklusiva prospekt samt homestaging och avser fortsätta vara ett starkt och konkurrenskraftigt alternativ till de större etablerade mäklarbyråerna utöver att vi älskar att hjälpa våra kunder. Vi är mäklarbyrån som i särdrag lyckas få flest uppdrag sålda men även snabbare än övriga.
Kontoret i Trollhättan öppnade sommaren 2012 och redan efter 2 år hade vi en delad 3:e placering över marknadsandelar på bostadsrätter i Trollhättan, varför vi valde att flytta till en 207 kvm bobutik vägg i vägg med Handelsbanken, som ett naturligt steg i den fortsatta utvecklingen.
Idag kommer vår vanligaste uppdragsgivare från rekommendationer, vilket är ett starkt betyg på vårt engagemang men även på att vi lyckats med vår strävan efter att vara ett konkurrenskraftigt samt attraktivt alternativ till kedjorna. Vår och din ambition är att fortsätta jobba med god renommé och relation till såväl uppdragsgivare, samarbetspartners som spekulanter. Vi förmedlar såväl villor som bostadsrätter, framför allt i Trollhättan men även omnejd såsom Lilla Edet och Vänersborg.
Historik:
Företaget grundades år 2011 av Trollhättetjejen Vera Lisenstedt, efter flera års yrkeserfarenhet från Stockholms samt mäklarutbildning från Kungliga Tekniska Högskolan. Hemlängtan blev till slut för stor varför fokus förflyttades mot Trollhättan där hon såg stor potential. Beslutet var enkelt och hon valde att öppna ett kontor på Storgatan året därpå utöver dåvarande kontor på Skeppargatan, Östermalm. Under en övergångsperiod jobbade Vera i bägge städer, flitigt uppbackad av kollegorna på kontoret. Numera fokuserar vi oss enbart på västra sidan av Sverige.

02

Dina färdigheter

Stilkänsla
100%
Inredningskänsla
90%
Nogrannhet
95%
ansvarsfull
95%
Social
80%
Nyfiken
70%

03

Kontakt

Ansök nu...

Obs, tjänsten kommer tillsättas omgående varför ansökan bör lämnas in snarast. Detta då vi gärna ser en infasningstid där ni jobbar parallellt med nuvarande person.

Email: info@lisenstedt.se

Tel: 0520 – 52 60 30